Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Stefana Żeromskiego w Legnicy - POCIĄGIEM, SAMOLOTEM, PROMEM - KLASA 2T W SZWECJI!

Informacje

Witaj na stronie głównej Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Stefana Żeromskiego w Legnicy

Technik eksploatacji portów i terminali

Informacja dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy

POCIĄGIEM, SAMOLOTEM, PROMEM - KLASA 2T W SZWECJI!

W dniach 20-22.04.23 r. klasa 2T wraz z wychowawcą p. Ksenią Znamirowską oraz p. Aleksandrą Kuśnierz wybrała się na wycieczkę do Szwecji.

Pilotem wycieczki był p. Krzysztof Kowalczyk. Wycieczka miała na celu nie tylko zapoznanie się z językiem obcym, ale też poznanie środków transportu takich jak samolot i prom, którymi nie każdy z nas miał okazję już podróżować. Pierwszego dnia wyruszyliśmy pociągiem do Wrocławia, po czym udaliśmy się się na lotnisko im. Mikołaja Kopernika, z którego po odprawie polecieliśmy samolotem do Gdańska.

W Gdańsku zwiedziliśmy m. in. stare Miasto i Muzeum II Wojny Światowej. "Sercem" Muzeum jest wystawa główna zlokalizowana 14 metrów pod ziemią. Zajmuje ona powierzchnię niemal 5 tys. i jest jedną z największych wystaw na świecie.

Następnie pojechaliśmy pociągiem do Gdyni. Tutaj udaliśmy się na prom do Szwecji, którym popłynęliśmy do Karlskrony - wpisanego na listę UNESCO, portowego miasta w południowej Szwecji.

W drugim dniu zwiedziliśmy rynek Karlskrony, na którym znajdował się m.in. pomnik Karola VI. Następnie udaliśmy się do Muzeum Marynarki Wojennej. Jest ono szwedzkim muzeum państwowym, przedstawiającym historię szwedzkiej marynarki wojennej. Muzeum położone jest w malowniczym miejscu na wyspie Stumholmen w Karlskronie, cieszącej się bogatą historią. W muzeum mogliśmy zwiedzić wiele ciekawych ekspozycji, obejrzeć modele okrętów z XVIII wieku, wejść do prawdziwej łodzi podwodnej oraz podziwiać przepiękne zbiory w Hali Galionów.

Ostatniego dnia szczęśliwie wróciliśmy do Gdyni, a następnie udaliśmy się pociągiem do Warszawy. Tam zwiedziliśmy Pałac Kultury i Nauki oraz mieliśmy czas wolny w Złotych Tarasach. Z lotniska Fryderyka Chopina wystartowaliśmy w drogę powrotną do Wrocławia. Cała klasa mimo doskwierającego zmęczenia wróciła do Legnicy bardzo zadowolona.

Na pewno przez najbliższy czas będziemy wspominać piękne dni które spędziliśmy razem i już nie możemy się doczekać kolejnej wycieczki:)

Metryczka

Wytworzono:2023-05-25 10:22przez:
Opublikowano:2023-05-25 10:47przez: Małgorzata Golemo
Podmiot udostępniający: Technikum Nr 2 w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Stefana Żeromskiego w Legnicy